سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله فارسی پارسی فا 98

چراغ خودرو

چراغ خودرو

یکی از مهم‌ترین قطعات در خودرو، چراغ آن است، زیرا تاثیر بسیار مهمی در کیفیت رانندگی افراد دارد، چراغ خودرو باعث می‌شود تا راننده بتواند دید خوبی داشته باشد، البته بسیار از رانندگان چراغ خودرو را به سلیقه‌ی خود تغییر می‌دهند، این تغییر می‌تواند برای زیباتر کردن ظاهر خودرو یا افزایش نور و دید بهتر باشد.

 

 

کاهش نور چراغ خطر عقب خودرو

همان‌طور که می‌دانید برق‌ خودرو را دینام تامین می‌کند و وقتی‌که کارایی آن به هر علتی پایین بیاید دستگاه‌های برقی خودرو هم خوب کار نمی‌کنند که این موضوع بر روی کیفیت چراغ خودرو تاثیر می‌گذارد. اگر چراغ‌های جلو خودرو و داشبورد کم‌نور و یا برعکس به‌شدت پرنور شوند، راننده باید مشکل را بررسی کند و آن را برطرف سازد.

کم‌نور شدن چراغ خودرو را نباید ساده فرض کنیم مانند سوختن چراغ‌ها و یا فیوزها یا بخشی از سیم‌کشی بلکه باید توجه داشته باشیم که کاهش نور چراغ خودرو می‌تواند برای ما حادثه‌ساز باشد البته این موضوع یک نقص فنی هم به محسوب می‌شود و اگر پلیس متوجه آن شود، شمارا جریمه خواهد کرد.

 

کلید چراغ خودرو

کلید چراغ در قسمت جلو خودرو و معمولا کنار فرمان خودرو قرارگرفته است که برای روشن و خاموش کردن چراغ‌های جلو خودرو در شب پیش‌بینی‌شده است که اگر این کلید به هر دلیلی خراب شود و چراغ خودرو روشن نشود راننده و همراهانش در جاده احساس خطر می‌کنند و باید بدانید که این مورد غیرقانونی هم است و جریمه خواهند شد.